En typisk LCHF-frukost.

Vecka 11. Tisdag.
Idag tog jag mig tillfället i akt att äta en äkta LCHF-brunch.

Ingredienser:
25g smör
3 ekologiska ägg
2 dl vispgrädde 36%
200 gram stekfläsk
Havssalt och peppar

Näringsinnehåll:
Fett: 163,4 g (1470,6 kcal, 84%)
Kolhydrater: 10,3 g (41,2 kcal, 2%)
Protein; 59,6 g (238, 4 kcal, 13,6%)
Totalt: 1750,2 kcal

Scrambled eggs with stekfläsk.
Överblick
222 g stekfläsk. 3 ägg vispat med 2 dl vispgrädde och salt/peppar.

Innehållsförteckning
Givetvis måste tillverkarna få med lite kolhydrater och två E-nummer bara för att.

Steka fläsk
Fläsket stektes i 25 g smör.

I med äggröra!
I med äggsmeten i fläskflottet/smöret.

Äggröra
Mmm... fat...

Färdigt!
En nyttig, energirik måltid som jag kommer stå mig länge på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0